• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring student perceptions on virtual reality in anatomy education: insights on enjoyment, effectiveness, and preferences.

    عرض / فتح
    Main article (2.617Mb)
    التاريخ
    2024-12-02
    المؤلف
    Al-Hor, Mohammed
    Almahdi, Hamad
    Al-Theyab, Majed
    Mustafa, Ayman G
    Seed Ahmed, Mohammed
    Zaqout, Sami
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The dynamic landscape of medical education demands innovative teaching methods. This study introduces virtual reality (VR) technology to anatomy courses at Qatar University, aiming to assess students' receptiveness to virtual anatomy dissection and its potential transformative impact. The study utilized a comprehensive survey and the 3D-Organon VR anatomy software to explore students' perceptions and acceptance of VR in comparison with traditional anatomy learning tools during practical sessions. Fisher's exact test for independence was performed to gauge shifts in students' attitudes and preferences towards different educational modalities. The findings reveal a generally positive reception towards VR, with many students indicating a preference for VR over traditional methods. The study noted significant improvements in understanding and memorization attributed to the use of VR. Exposure to a variety of educational modalities led to notable shifts in student perceptions, particularly an increase in positive perceptions regarding the understanding of anatomy lectures and a heightened preference for VR as a learning method. The study underscores the evolving and adaptable attitudes of students towards VR, emphasizing the significant role that diverse learning experiences play in shaping their receptiveness. It provides valuable insights into how medical education can be reshaped through a blended approach that integrates technological innovation with traditional learning methods. These findings advocate for the strategic incorporation of VR in anatomy courses to enhance learning outcomes.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s12909-024-06370-6
    http://hdl.handle.net/10576/62010
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1819‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video