• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessment of health and medication literacy

    No Thumbnail [120x130]
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Zoukh, Ikram
    ElGeed, Hager Awad
    Elamin, Shahd
    Zolezzi, Monica
    Awaisu, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This chapter explores various health and medication literacy assessment methods and instruments. These instruments are crucial in health communication and providing patient care. It identifies and discusses the most commonly used health and medication literacy assessment tools. These assessments help in identifying individuals with limited health literacy, allowing tailored support and resources. This is particularly crucial as health and medication literacy plays a vital role in an individual's capacity to comprehend, engage with, and manage their well-being. Limited health and medication literacy hinders comprehension of medical conditions, medications, treatment plans, and communication with healthcare providers. The chapter delves into the realm of health literacy and medication literacy assessment, examining the areas and domains of evaluation and the limitations of existing tools. Additionally, it explores the challenges posed by diverse and vulnerable populations and strategies that can enhance the effectiveness of assessments conducted in such settings and beyond. Finally, the chapter evaluates the future of health and medication literacy assessment, including potential approaches and technological advancements, while simultaneously addressing the ethical considerations inherent in such evaluations.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-824407-4.00003-9
    http://hdl.handle.net/10576/63337
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1419‎ items ]
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎117‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      The effect of family literacy programs on the development of children's early literacy in kindergarten settings 

      Ihmeideh, Fathi; Al-Maadadi, Fatima ( Elsevier , 2020 , Article)
      The present study was conducted to investigate the effect of family literacy programs on developing kindergarten children's early literacy skills in Qatar. Three hundred and twenty kindergarten children (166 girls and 154 ...
    • Thumbnail

      Nutrition Literacy of Middle School Students and Its Influencing Factors: A Cross-Sectional Study in Chongqing, China 

      Zeng, Mao; Zhu, Yuzhao; Cai, Zhengjie; Xian, Jinli; Li, Shengping; Wang, Tiankun; Shi, Zumin; Sharma, Manoj; Zhao, Yong... more authors ... less authors ( Frontiers Media , 2022 , Article)
      Nutrition literacy plays an important role in children's dietary habits and nutrition. This study aimed to analyse the status of nutrition literacy and its influencing factors amongst middle school students in Chongqing, ...
    • Thumbnail

      Reflections of scientific literacy team members related to use of reading strategies 

      Cherif Ellili, Maha; Allen, Nancy Jane; Al Sabbagh, Samah ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
      The efficacy of reflection in improving teaching practices has long been recognized. Deconstructing reflective conversations provides a window into thinking; tracking changes in those conversations over time can reveal the ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail