• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Developing and incorporating health and medication literacy content in pharmacy curriculum

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Awaisu, Ahmed
    Mukhalalati, Banan
    Austin, Zubin
    Babar, Zaheer-Ud-Din
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This chapter primarily aims to provide insight into developing content related to health and medication literacy in pharmacy curricula. The Institute of Medicine (IOM) had explicitly recommended the inclusion of health literacy concepts and skills in healthcare profession education programs, including pharmacy. Healthcare professionals should be trained to effectively communicate with vulnerable patients, especially those with limited health literacy. Studies among pharmacy and other healthcare students had reported a lack of confidence in effectively communicating with patients due to inadequate content on health literacy in curricula. Therefore, the incorporation of health and medication literacy competencies into the curricula of pharmacy degree programs is crucial to developing competent pharmacists who are equipped with the requisite knowledge and skills to enhance health literacy and decrease the negative impact of limited health literacy on their patients. A similar trend was also observed in other healthcare professions. Several studies and reviews have examined the need to develop competency frameworks and core elements of health literacy education for inclusion in healthcare professional education programs. There have been calls to action on developing harmonized health literacy competency/curricular framework as well as an approach to teaching and assessment across different health profession education programs. Health professional education programs, including medicine, pharmacy, dentistry, nursing, public health, and others, should incorporate health literacy into their curricula and areas of competence. Challenges recognized include time constrained in busy curricula and limited guidance on the development and effective delivery of health literacy content. In this chapter, we have attempted to synthesize the available evidence related to health and medication literacy in pharmacy curricula and to propose a competency framework for health and medication literacy in pharmacy education. We also propose pedagogical approaches based on available evidence and best teaching and learning practices.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-824407-4.00006-4
    http://hdl.handle.net/10576/63338
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      The use of information and digital health technologies in medication literacy 

      Munsour, Emad Eldin; Jaam, Myriam; MacLure, Katie; Crilly, Philip ( Elsevier , 2024 , Book chapter)
      Digital health technologies have the potential to empower patients to take greater control of their health and to improve their medication use and health outcomes. These technologies enhance opportunities for better ...
    • Thumbnail

      Introduction to health and medication literacy 

      Awaisu, Ahmed; Zoukh, Ikram ( Elsevier , 2024 , Book chapter)
      Health literacy is an important aspect of healthcare that has received significant global attention in recent years. For healthcare professionals, researchers, and policymakers, understanding the definition, conceptual ...
    • Thumbnail

      Advancing health literacy through interprofessional education: Strategies for collaborative learning and practice 

      El-Awaisi, Alla; El Hajj, Maguy Saffouh; Lising, Dean; Schwartz, Farrah; Paulenko, Tracy ( Elsevier , 2024 , Book chapter)
      The goal of this chapter is to describe an interprofessional collaborative approach to health literacy in health profession education and practice. The chapter will begin with an overview of health literacy education for ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video