• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Meta-Analytic Structural Equation Modelling (MASEM) Approach Toward Scrutinizing the Influence of Brand Equity Antecedents on Brand Advocacy

    Thumbnail
    عرض / فتح
    A-Meta-Analytic-Structural-Equation-Modelling-(MAS.pdf (720.3Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    AlRoshoud, Abdullah Nabeel
    El-Gohary, Hatem Osman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Brand equity antecedents are essential in the creation and development of brand advocacy strategies and implementation tactics that transform conventional customers into active brand advocates. Yet, the association incorporating these two concepts is less studied. This research aims to bridge such a gap by combining these two approaches to explore the most influential antecedents of brand equity for incentivizing brand advocacy within technological platforms. The proposed model was assessed using Meta-Analytic Structural Equation Modeling (MASEM). The study featured 68 empirical studies with 183 correlations derived from 15 hypothetical relationships and a combined sample of 24,585 respondents. The findings authenticate the significance of all the relationships among BE antecedents proposed in this study. Moreover, the findings reveal that brand awareness can be linked with brand advocacy via the intervention and mediating role of brand image. Additionally, the outcomes of the study highlight that brand image has a greater overall influence than brand loyalty on brand advocacy.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85210738553&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJCRMM.359414
    http://hdl.handle.net/10576/63367
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • SME ENGAGEMENT IN ONLINE BRAND COMMUNITIES: ROLE OF SOCIAL CAPITAL AND INFORMATION IN ENHANCING BRAND INNOVATION AND SUSTAINABLE COMPETTIVE ADVANTAGE 

      ALI, YARA ZEYAD FATHI (2023 , Master Thesis)
      Through this study, the primary aim is to investigate the entrepreneurial setting in Qatar, with a focus on examining the role of social media in enhancing entrepreneurs' information and social capital, and how this affects ...
    • Thumbnail

      The Impact of Services Brand Personality on Consumer Brand Relationship Quality 

      Ghantous, Nabil ( Routledge , 2016 , Article)
      This article investigates service brand personality's role as a driver of brand relationship quality. A research model links brand personality to four indicators of relationship quality: brand credibility, self-congruity, ...
    • Thumbnail

      AN INVESTIGATION OF THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ACTIVITIES ON CONSUMERS PURCHASE INTENTION: EXAMINING THE ROLE OF BRAND EQUITY, RELATIONSHIP EQUITY, AND BRAND TRUST IN S-COMMERCE 

      FOUROOZESH, LAILA (2022 , Master Thesis)
      This research addresses the great need to explore the different impacts of social media marketing activities on consumers' purchase intention in s-commerce in Qatar, which is less represented in the literature. Accordingly, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video