• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    USING PREDICTIVE ANALYTICS TO IMPROVE RESTAURANT PERFORMANCE IN ONLINE FOOD DELIVERY PLATFORMS (OFD) IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Aloysius Dominic Caccam_OGSApprovedThesis.pdf (2.192Mb)
    التاريخ
    2025-06
    المؤلف
    CACCAM, ALOYSIUS DOMINIC CALAYAN
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Online Food Delivery is becoming an integral part of restaurant operations and profitability because online delivery platforms are increasing the reach and accessibility of restaurants through the digitalization of the restaurants' menu and providing customer traffic through their applications. Moreover, customer behaviors have shifted to becoming more digitalized irrespective of their age because of older demographics becoming more technologically competent and connected. This will have an impact on the restaurants in two ways: reach new customers, improve the restaurants' customer acquisition, and increase their customer base; the second impact will be the switch of existing customers who prefer dine-in to order through online delivery platforms because of the speed and convenience that OFD can provide. The increase in revenue contribution of OFD to the restaurants' profitability can also cause a negative impact because of increased marketing expenses to enable the restaurant to compete in a highly competitive market, and the commission charged by OFD platforms for the use of their service. In this paper, the factors that are controllable to the restaurant in terms of operational and promotional activities will be explored to understand their overall impact and a predictive model will be generated to help in predicting the most optimal operational and promotional activities. The results show that the predictive models generated could help predict the optimal operational and promotional activities and conditions that could maximize their overall conversion in OFD platforms.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/66274
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video