• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ALIGNING IDENTITY: THE INFLUENCE OF NATION BRANDING AND INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS ON SOCIAL IDENTITY IN THE STATE OF QATAR

    عرض / فتح
    Abduljawad,Esra_OGSApprovedThesis.pdf (1.170Mb)
    التاريخ
    2025-06
    المؤلف
    ABDULJAWAD, ESRA HAYTHAM
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    A key challenge recognized in prior literature is the lack of cohesive relationship building amongst all nation stakeholders while strategizing and implementing a nation brand. The aim of this research is to examine the impacts of nation branding strategies on the social identity of citizens within the State of Qatar. The proposed model utilizes the stimulus-organism-response (SOR) framework to analyze the external stimuli (S) of nation brand commitment, integrated marketing communications (IMC), and opinion leaders, with citizen engagement acting as the organism (O) and the response (R) of social identity. Data was collected through a bilingual (English and Arabic) online-survey, from a total number of 264 Qatari and non-Qatari citizens through the convenience sampling method, between December 2024 and February 2025. The resulting empirical data underwent in-depth analysis through structural equation modeling facilitated by AMOS22. The main statistical results supported the key independent factors, nation brand commitment, opinion leaders, and the synergy of IMC strategies on citizen engagement which in turn, significantly and strongly impacted social identity. This research bridges a gap in nation brand literature, by providing a crucial link between nation brand commitment, integrated marketing communications, opinion leadership, and social identity. Providing policymakers with insights from the internal citizen perspective, this study offers opportunities for deepening social cohesion through networks of peer influence. In extension to this research, future studies can include a mixed method approach including both quantitative data collection as well as qualitative interviews to gather deeper citizen sentiments on nation brand commitment and the drivers of citizen engagement.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/66275
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎28‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video