• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DEVELOPING INTEGRATED SERVICE ROBOT ACCEPTANCE MODEL (ISRAM) IN HOSPITALITY USING META-ANALYTIC STRUCTURAL EQUATION MODELING (MASEM) APPROACH

    عرض / فتح
    Nusaibaunnisa Begum_OGS Approved Thesis .pdf (2.772Mb)
    التاريخ
    2025-06
    المؤلف
    BEGUM, NUSAIBA UNNISA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The widespread adoption of service robots in the hospitality industry has prompted researchers to examine the factors influencing customer intentions to use these technologies. This study aims to address the fragmentation in existing research by employing Meta-Analytic Structural Equation Modeling (MASEM) to investigate the theoretical foundations of customer intentions to use service robots in hotels. First, a comprehensive literature review identifies four prominent theoretical models, namely the Technology Acceptance Model (TAM), Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT), Service Robot Acceptance Model (SRAM), and Artificially Intelligent Device Use Acceptance (AIDUA) model. Next, a meta-analysis synthesizes data from 55 studies examining customer intentions, encompassing 63 independent datasets and 27,421 individuals, consolidating 65 commonly examined relationships within the literature. Using MASEM, this study empirically compares the performance of the TAM, UTAUT, and AIDUA models, revealing the superior performance of the AIDUA model in explaining customer intentions. Building on these findings, an integrated theoretical model, Integrated Service Robot Acceptance Model (ISRAM), is proposed. This model leverages the strengths of the individual frameworks to address theoretical gaps and achieve a more comprehensive understanding of service robot acceptance. It also introduces customer experience with service robots as a moderator to enhance the model's practical relevance. The model is empirically validated through MASEM which demonstrates that ISRAM explains 75% of the variance in customer intentions, significantly outperforming the individual models. This study contributes to the theoretical discourse by addressing the fragmentation in understanding service robot acceptance through the development of an overarching framework. It provides important implications to bridge the gaps between theory testing and theory development and is a humble step forward towards theory development. In addition to the theoretical contributions, practical implications are also offered, providing hospitality managers with actionable insights into the effective deployment of service robots.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/66279
    المجموعات
    • Business Administration [‎119‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Mathematical and Simulation Models of AC Machines 

      Abu-Rub, Haitham; Iqbal, Atif; Guziński, Jarosław ( John Wiley & Sons, Ltd , 2012 , Book chapter)
    • Thumbnail

      Fuzzy intervention in biological phenomena 

      Nounou, H.N.; Nounou, M.N.; Meskin, Nader; Datta, A.; Dougherty, E.R. ( IEEE , 2012 , Article)
      An important objective of modeling biological phenomena is to develop therapeutic intervention strategies to move an undesirable state of a diseased network toward a more desirable one. Such transitions can be achieved by ...
    • Thumbnail

      Intervention in biological phenomena modeled by S-systems 

      Meskin, Nader; Nounou, H.N.; Nounou, M.; Datta, A.; Dougherty, E.R. ( IEEE , 2011 , Article)
      Recent years have witnessed extensive research activity in modeling biological phenomena as well as in developing intervention strategies for such phenomena. S-systems, which offer a good compromise between accuracy and ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video