• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring Arousal in GCC as a Mediator of Impulsive Behavior Among Tourists in E-Sports Tourism: Insights From Gulf Countries' Collective Culture

    عرض / فتح
    Journal of Tourism Research - 2025 - Adnan - Exploring Arousal in GCC as a Mediator of Impulsive Behavior Among Tourists in.pdf (1.089Mb)
    التاريخ
    2025-03-01
    المؤلف
    Adnan, Nadia
    Farrag, Dalia Abdelrahman
    Alam, Mohammad Nurul
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The surge in e-sports tourism globally, with China at the forefront of revenue generation and GCC nations striving for preeminence, has spurred interest in impulsive behavior among e-sports tourists within Gulf collective cultures. Grounded in arousal theory, a survey of 562 GCC participants unveils noteworthy findings: human stimuli and the success of the information system significantly impact arousal levels. Motivations for e-sports tourism, concerns surrounding group honor, and cultural identification serve to intensify arousal, thereby influencing impulsive actions. Arousal functions as a mediating factor, except for formation quality, which alters the impulsive behavior–environment relationship. This research underscores the profound influence of psychological and physical factors in shaping arousal levels and traveler behavior within collective cultures in e-sports tourism. Additionally, it furnishes valuable guidance for event planners in the e-sports industry, aiding in the optimization of settings to achieve desired arousal levels and enhance the overall tourism experience.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85219589746&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/jtr.2763
    http://hdl.handle.net/10576/67109
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video