• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing Preferences and Feasibility of Multi-Seat Child Restraint Systems (CRS) for Multi-Child Households in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1877050925008002-main.pdf (677.9Kb)
    التاريخ
    2025-12-31
    المؤلف
    AlAwad, Mohamed Ahmed
    Kharbeche, Mohamed
    Tarlochan, Faris
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Child Restraint Systems (CRSs) are essential for child passenger safety, yet global adoption rates remain critically low, with usage often falling below 20% in many regions due to socioeconomic and cultural barriers. Larger families in these regions face additional challenges, as traditional CRS designs are space-intensive and financially burdensome, making compliance with safety guidelines difficult. This study examines the feasibility and interest in a multi-seat CRS concept among multi-child households in Qatar, using a mixed-methods approach that included a cross-sectional online survey (n=111) and structured interviews (n=95). Participants were assessed on factors influencing their CRS preferences, including family size, children’s ages, and cost considerations. The results revealed that 46% of survey respondents preferred multi-seat CRSs, with a significant difference observed between preferences and family size (p<0.005). Key features prioritized by participants included comfort, safety, and design quality. Interview results, however, showed no significant predictors, highlighting potential methodological and cultural limitations. This study underscores the potential demand for multi-seat CRS options, particularly among families with two children, as a practical solution to overcome space and cost barriers. The findings provide valuable insights for manufacturers and policymakers seeking to develop culturally sensitive and economically feasible CRS designs that align with the needs of high-birth-rate regions, promoting child occupant safety without compromising family practicality.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050925008002
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2025.03.064
    http://hdl.handle.net/10576/68131
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎208‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video