• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The use of micromobility riding simulators in road safety research: a systematic review

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2590198225002635-main.pdf (1.957Mb)
    التاريخ
    2025-09-30
    المؤلف
    Dias, Charitha
    Hussain, Qinaat
    Abdullah, Muhammad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Collecting real-world and field data involves numerous challenges due to ethical, privacy, and safety concerns. Consequently, micromobility riding simulators, such as, bicycle and e-scooters simulators, offer valuable means to assess the safety of vulnerable road users in controlled environments. This systematic review examines previous studies that used riding simulators, e.g., bicycle simulators, to evaluate the safety of vulnerable road users. It provides a comprehensive overview of riding simulators in road safety research by summarizing sample characteristics, experimental conditions, collected data, measurement parameters, analysis methods, and other key factors such as simulator sickness. Approximately 73% of the studies were conducted within the past five years and more than half of the studies were conducted in the USA. There is a general rise in riding simulators, particularly bicycle simulators, in studying safety. However, using e-scooter simulators and other micromobility simulators are still in the development or at early stage. Riding simulators are mostly used to evaluate on-road safety (while interacting with vehicles). They are not comprehensively used to evaluate sidewalk safety while interacting with pedestrians or other micromobility modes. Common drawbacks of simulator-based studies include potential data bias due to small, unrepresentative samples, controlled experimental settings, and concerns regarding the validity and fidelity of the simulators. Despite the key limitations, riding simulators offer empirical support on data collection for evaluating safety. However, their effectiveness and validity need to be further enhanced.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590198225002635
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.trip.2025.101584
    http://hdl.handle.net/10576/68138
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎208‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video