• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Unlocking Findings of Entrustable Professional Activities for Trainee Development, Entrustment, and Practice Readiness in Pre-registration Pharmacy Training: A Systematic Review

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0002945925001305-main.pdf (1.071Mb)
    التاريخ
    2025-08-13
    المؤلف
    Marotti, Sally
    Lee, Kyung Min Kirsten
    Bishawi, AbdelHakim
    Rowett, Debra
    Johnson, Jacinta L.
    Al-Diery, Tarik
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    ObjectiveTo explore key findings on the use of entrustable professional activities (EPAs) in preregistration pharmacy training, with a focus on their role in trainee development, entrustment decision-making, and practice readiness. MethodsA systematic search was conducted across 5 electronic databases (MEDLINE, Embase, Scopus, Emcare, and Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL)) to identify studies reporting on the use of EPAs in preregistration pharmacy training. Studies that described how EPAs influenced trainee development, entrustment decision-making, and practice readiness were included. Two independent reviewers screened and extracted data from the included studies. Key findings were synthesized into thematic domains. The Mixed Methods Appraisal Tool 2018 was used to evaluate the quality of the included studies. ResultsA total of 581 articles were screened, with 27 meeting the inclusion criteria (17 quantitative descriptive, 7 mixed methods, and 3 qualitative studies). A narrative synthesis of the eligible studies revealed 3 key findings: EPAs support the progressive entrustment of trainees across different time points in training, EPA implementation enhances trainees’ self-directed learning and self-awareness skills, and supervisor entrustment decisions are influenced by a range of contextual, personal, and trainee-related factors. Although EPAs were consistently associated with increased trainee autonomy, entrustment practices among supervisors remained relatively variable. Most included studies were assessed as medium to high quality. ConclusionThe use of EPAs in pharmacy education fosters trainee autonomy, self-assessment, and professional growth in trainees. However, variability in supervisor decision-making highlights the need for further research to support consistent EPA implementation and supervisor training in authentic practice environments.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0002945925001305
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ajpe.2025.101485
    http://hdl.handle.net/10576/68241
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1453‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Entrusting Pharmacy Trainees: Exploring Expectations of Entrustment Across the Pharmacy Intern Year in Australia 

      Marotti, Sally; Rowett, Debra; Johnson, Jacinta L.; Al-Diery, Tarik ( Elsevier , 2025 , Article)
      ObjectiveTo explore the expected level of entrustment and the corresponding degree of supervision for trainees at designated milestones during their pharmacy internship. MethodsRegistered and provisionally registered ...
    • Thumbnail

      Designing Entrustable Professional Activities for Treatment Planning of Oral Cancer by Maxillofacial Surgery Residents: A Modified Delphi Study. 

      Hanif, Maidah; Khan, Yawar Hayat; Ali, Kamran ( Wiley , 2024 , Article)
      The aim of this study was to develop a competency framework based on entrustable professional activities (EPAs) in oral cancer management by postgraduate trainees in oral and maxillofacial surgery through expert consensus. ...
    • Thumbnail

      Entrustable professional activities for bedside clinical teachers 

      Rafiq, Ayesha; Sethi, Ahsan ( BioMed Central Ltd , 2024 , Article)
      Background: Bedside teaching is an important modality for training medical students and postgraduate trainees in clinical settings. Despite its significance, the effective practice of Bedside teaching has been declining ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video