• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • المجلة العلمية لكلية الإدارة والإقتصاد - [من 1990 الى 1999]
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • المجلة العلمية لكلية الإدارة والإقتصاد - [من 1990 الى 1999]
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Jordanians' Perception of Organizational Climate and Level of Satisfaction in Non-profit Making Organizations. A Field Study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    049607-0012-fulltext.pdf (841.8Kb)
    التاريخ
    1996
    المؤلف
    El Omari, Hussein Abdulla
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Using a non experimental research design, this exploratory study reported here attempts to identify two things: (1) wether or not organizational climate and job satisfaction are merely semantic and (2) how workers of a publicly-funded, service oriented organizations (i.e., social/ welfare organizations) perceive the climate of their working environment and job satisfaction. The results suggested two things: First, organizational climate and job satisfaction are not tautological and, therefore, they measure two different things of the organizational scenario. Second, Jordanian social/ welfare workers tend to view the overall organizational climate as unfavorable, while they view the departmental climate as more favorable. This may imply great danger on the performance of these organizations. Hence, administrators of these organizations should understand and do their utmost to maintain positive perception of both, organizational and departmental climates. This is very important, especially, when one remembers that those workers are not highly paid and self-motivation could be considered as the key factor in maintaining and enhancing the level and quality of work in these organizations.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/6917
    المجموعات
    • المجلة العلمية لكلية الإدارة والإقتصاد - [من 1990 الى 1999] [‎99‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video