• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • About QSpace
    • Vision & Mission
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
      • QSpace Browsing
      • QSpace Searching (Simple & Advanced Search)
      • QSpace Item Submission
      • QSpace Glossary
View Item 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Bulletin of the Faculty of Education - [ From 1982 TO 2001]
  • View Item
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Bulletin of the Faculty of Education - [ From 1982 TO 2001]
  • View Item
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    العادات الدراسية وعلاقتها بالجنس والتخصص والمستوى الأكاديمي للطالب الجامعي

    Thumbnail
    View/Open
    019209-0006-fulltext.pdf (834.3Kb)
    Date
    1992
    Author
    قاسم علي الصراف
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    لقد توصل البحث إلى النتائج التالية: 1- فيما يتعلق بأساليب المراكز اليومية، لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين استجابات الطلاب والطالبات أو بين طلبة الكليات العملية والكليات النظرية، أو طلبة الفرق الدراسية الأولى والفرق الدراسية التالية. 2- بالنسبة لأساليب المذاكرة للامتحان، هناك فروق ذات دلالة إحصائية بين الطلاب والطالبات، وبين طلبة التخصصات العلمية والتخصصات الأدبية، بينما لا توجد فروق دالة إحصائيا بين طلبة الفرق الدراسية الأولى والفرق الدراسية التالية. 3- لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية ترجع إلى متغير التفاعل الثنائي بين الجنس وطبيعة التخصص الدراسي، أو الجنسي والفرقة الدراسية، أو التخصص الدراسية والفرقة الدراسية، كما لا توجد فروق دالة احصائيا ترجع إلى متغير التفاعل الثلاثي بين الجنس والتخصص والفرقة الدراسية، وذلك فيما يتعلق بأساليب المذاكرة اليومية. 4- هناك فروق ذات دلالة إحصائية ترجع إلى متغير الجنس والتخصص الدراسي، بينما لا توجد فروق دالة إحصائيا تعزى إلى متغير التفاعل الثنائي بين الجنس وطبيعة التخصص الدراسي، أو الجنس والفرقة الدراسية، أو التخصص والفرقة الدراسية، كما لا توجد فروق دالة إحصائيا ترجع إلى متغير التفاعل الثلاثي بين الجنس والتخصص والفرقة الدراسية، وذلك فيما يتعلق بأساليب الذاكرة للامتحان.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/9205
    Collections
    • Bulletin of the Faculty of Education - [ From 1982 TO 2001] [‎260‎ items ]

    entitlement


    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us
    Contact Us | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Collection
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    About QSpace

    Vision & Mission

    Help

    Item Submission Publisher policies

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us
    Contact Us | QU

     

     

    Video