• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect Of Message Lexical Concreteness On Customer Inspiration: The Moderating Roles Of Product Category And Regulatory Focus

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Maha Bilal Sinno _ OGS Approved Thesis.pdf (1000.Kb)
    التاريخ
    2019-06
    المؤلف
    Sinno, Maha Bilal
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The concept of customer inspiration has only recently been conceptualized in marketing. This thesis examines the impact of marketing communication on customer inspiration. More specifically, it attempts to ascertain whether message type (concrete or abstract) has a significant impact on customer inspiration, and whether the extent to which a message inspires customers depends on product category (hedonic versus utilitarian) and individual differences among them (promotion versus prevention foci). An experimental design has been used to examine: 1) the impact of message type on customer inspiration, 2) the interaction between message type and product type, and 3) the interaction between message type, product type and individuals’ regulatory focus. Finding indicate that abstract messages are more inspiring than concrete messages, and that an abstract message has a greater impact on customer inspiration when the message is promoting a hedonic product, and promotion-oriented individuals are most likely to be inspired by abstract messages promoting hedonic products. Finding also reveal that there is no significant interaction between concrete messages, utilitarian products and a prevention regulatory focus. This study makes valuable theoretical and managerial implications in the bourgeoning area of customer inspiration.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11688
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video