• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    VALUE BEHIND SAVING AND REUSING SHOPPING BAGS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Nada Ali Ayyad_OGS Approved Thesis.pdf (1.285Mb)
    التاريخ
    2019-06
    المؤلف
    AYYAD, NADA ALI MOHAMMED
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The behavior associated with saving and reusing shopping bags has been heavily researched in the context of environmental studies. However, few studies have examined this behavior from the perspective of consumer behavior. Previous behavioral sciences research on collecting and hoarding possessions suggested that value is a driver of such behavior. It may therefore also be associated with saving and reusing shopping bags. The main research question of this study was what value consumers gain by a) saving and b) reusing shopping bags. This study used a qualitative research approach, with in-depth interviews with 15 women. All the women were initially screened and selected to ensure that they saved and/or reused shopping bags. The results suggested that there are four types of value associated with saving and reusing shopping bags: functional, social, emotional and conditional value. Using two frameworks of value and value creation, the findings were mapped to improve understanding of this behavior. This research has therefore created a baseline for future work about why consumers save and reuse shopping bags in particular, and packaging more generally. This thesis has also contributed to the literature on value in marketing, by exploring how consumers value packaging, and specifically shopping bags.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11998
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video