• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EXPLORING HOW BRAND-GENERATED CONTENT CREDIBILITY AND TYPE SHAPE CUSTOMER ENGAGEMENT ON SOCIAL MEDIA: EMPIRICAL EVIDENCE FROM TWITTER

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Omar Sharief _ OGS Approved Thesis.pdf (2.515Mb)
    التاريخ
    2021-06
    المؤلف
    SHARIF, OMAR
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The thesis explores the phenomenon of brand-generated content on social media, explaining how its credibility and type shape customer engagement. The study examines how the source credibility (content generated independently by the brand versus content generated by brands in collaboration with celebrities), content type (informative, social, and entertaining), and content format (videos, links, photos and text) shape customer engagement on Twitter. This study adopted a qualitative and quantitative thematic content analysis methodology for analyzing 5086 tweets collected from Twitter using R and analyzed with the assistance of QSR NVivo 12 software. The findings suggest that when brands associate with celebrities in generating social media content, the generated content can attract higher user engagement and enable users to perceive it as more social and entertaining. Further, the findings suggest that associating with celebrities could negatively or positively affect brand credibility, depending on celebrities' actions and how users perceive the communicated content.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/21197
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video