• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 1: Energy and Environment
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 1: Energy and Environment
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Gearless Powertrain for Electric Vehicles

    Thumbnail
    عرض / فتح
    149.pdf (884.9Kb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    IQBAL, ATIF
    Reddy, Prathap
    Meraj, Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Electrical Machines are driving the modern world in one way or the other. The modern world is moving towards the sustainability of ecological systems and greener modes of transportation to stabilize the environmental conditions for future generations. For this, the multiphase machines have risen as efficient solutions over traditional 3-phase electrical machines. In this project, a Pole Phase Modulated (PPM) multiphase induction motor drive is developed for gearless electric vehicle applications. With the help of conventional pole changing techniques (like using multiple auxiliary windings or dual stator windings) variable speed and torques can be achieved but the poor copper utilization, de-energization of the windings, and multiple auxiliary windings are the major limitations. In this project, a novel single stator winding multiphase induction motor is developed that is capable of delivering variable speed-torques by varying the number of phases as well as poles simultaneously using novel multiphase power converter topologies. Moreover, the proposed drive offers high fault-tolerant capability, the ability to handle high power with reduced voltage ratings of power electronic devices, better torque/power distribution, and improved efficiency with a lesser magnitude of space harmonics, etc. The proposed drive gives similar speed torque characteristics of conventional IC-based conventional vehicles, which helps in the elimination of the gearbox system in the EVs. This minimizes the cost, size, weight, and volume of the vehicle. Two-level inverters and multilevel inverters with carrier phase shifted space vector PWM are developed for achieving the better performance of the PPM-based MIM drive w.r.t. efficiency, torque ripple and DC link utilization. Fault-tolerant operation of the drive with respect to inverter switch or source failures is also developed as a part of the project and presented. To operate the PPM-based MIM drive smoothly in different pole phase combinations, the indirect field-oriented vector control is developed and presented.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0006
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24273
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]
    • Theme 1: Energy and Environment [‎73‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video