• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect Of Achievements On Fans Pride, Team Identification And Sense Of Community And Their Effect On Fans Purchase Intentions: A Comparison Study Between Real Madrid Fans In Madrid And Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Abdolrahman Abidli _ OGS Approved Thesis.pdf (868.4Kb)
    التاريخ
    2022-01
    المؤلف
    ABIDLI, ABDOLRAHMAN AHMAD
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Team identification, pride, and sense of community is generally presented in the literature as an important factor that affects the level of fandom for football fans. In this vein, the present study aims to investigate the differences between local fans and others abroad, in terms of team identification, pride and sense of community with purchase intentions behaviors and how achievements affect their engagement. To realize this objective, data were collected through an online survey for Real Madrid fans in Madrid (n=116). Qatar (n=434) and the data were analyzed via PLS-SEM using Smart-PLS3 and SPSS 28. Results revealed important differences between Real Madrid fans in Qatar and Madrid. For example, the behavioral intentions of the fans in Madrid depend mainly on the past achievements of the team and the level of pride. In contrast, fan behavior in Qatar is highly dependent on the current achievements of Real Madrid and the sense of community. The results of the study will help future researchers understand the mechanism of identification with a foreign international sports franchise and will offer important guidelines for clubs in implementing an international marketing strategy.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26375
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎28‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video