• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Platoon Transitional Maneuver Control System: A Review

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Badnava, S.
    Meskin, Nader
    Gastli, A.
    Al-Hitmi, M.A.
    Ghommam, J.
    Mesbah, M.
    Mnif, F.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Connectivity and autonomy are considered two of the most promising technologies to improve mobility, fuel consumption, travel time, and traffic safety in the automated transportation industry. These benefits can be realized through vehicle platooning. A vehicle platoon is composed of a group of connected automated vehicles (CAVs) traveling together at consensual speed, following the leading vehicle (leader) while maintaining a prespecified inter-vehicle distance. This paper reviews the different existing control techniques associated with the transitional platoon maneuvers such as merge/split and lane change. Different longitudinal and lateral vehicle dynamics that are mainly used in the transitional platoon maneuvers are discussed. The most used control algorithms for both longitudinal and lateral control used for transitional platoon maneuvers are reviewed and the advantages and limitations of each control strategy are discussed. The most recent articles on platoon control maneuvers have been analyzed based on the proposed control algorithm, homogeneously or heterogeneously of platoon members, type of platoon maneuver, the aim of control problem, type of implementation, and used simulation tools. This paper also discusses different trajectory planning techniques used in lateral motion control and studies the most recent research related to trajectory planning for automated vehicles and summarizes them based on the used trajectory planning technique, platoon or/and lane change, the type of traffic, and the cost functions. Finally, this paper explores the open issues and directions for future research.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2021.3089615
    http://hdl.handle.net/10576/29762
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2850‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Enhanced block-sparse adaptive Bayesian algorithm based control strategy of superconducting magnetic energy storage units for wind farms power ripple minimization 

      Hasanien, H. M.; Turky, R. A.; Tostado-Veliz, M.; Muyeen, S.M.; Jurado, F. ( Elsevier Ltd , 2022 , Article)
      This article presents a novel enhanced block-sparse adaptive Bayesian algorithm (EBSABA) to fully control proportional-integral (PI) controllers of superconducting magnetic energy storage (SMES) units. The main goal is to ...
    • Thumbnail

      A comprehensive review of the cyber-attacks and cyber-security on load frequency control of power systems 

      Mohan, A.M.; Meskin, Nader; Mehrjerdi, H. ( MDPI AG , 2020 , Article Review)
      Power systems are complex systems that have great importance to socio-economic development due to the fact that the entire world relies on the electric network power supply for day-to-day life. Therefore, for the stable ...
    • Thumbnail

      Rotor Flux-Oriented Control of Three-Phase Induction Motor Using Sliding Mode Controller and Rotor Flux Estimator 

      Sabbir, Ahmad H.M.; Meraj, M.; Iqbal, A.; Meskin, Nader ( Springer Science and Business Media Deutschland GmbH , 2021 , Conference)
      The work focuses on implementing rotor flux-oriented control (RFOC) for controlling the rotational speed and torque of a three-phase squirrel cage induction motor (IM). The speed controller has been implemented based on ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video