• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE IMPACT OF DIGITAL TEACHING AND LEARNING ON UNIVERSITY STUDENTS' SATISFACTION LEVELDURING COVID-19 PANDEMIC IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Jenan Abu-Shaikha_OGS Approved Thesis.pdf (1.621Mb)
    التاريخ
    06-2022
    المؤلف
    ABU-SHAIKHA, JENAN THAER
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Life is changing rapidly for many reasons, which affects people's mindsets as well as their behaviour. Today, most people rely on technology on a daily basis. Furthermore, the global COVID-19 pandemic has pushed the world into a new normal that requires a greater reliance on technology, especially in the education sector. Such a shift has influenced students' attitudes and changed their expectations, which has affected the relationship between students and their universities and lecturers. Random samples were collected from students and instructors at higher education institution in Qatar. Responses of students and lecturers who were exposed to digital teaching and digital learning during COVID pandemic were included in the quantitative part of the research. This research investigates the relationship between teaching and learning digitally as well as its impact on students' satisfaction levels in higher education sectors in Qatar during the pandemic. The research provides practical and theoretical solutions that are aimed at improving the higher education sector. More precisely, the current study examines the impact of lecturers' creativity and innovativeness, attitude towards technology, and teaching skills along with students' engagement, learning motivation, ability to adapt to changes, and learning support, on students' satisfaction levels. In addition, it evaluates the mediation effect of students and lecturers' emotional intelligence on the relationship between the independent variables and students' satisfaction. The results revealed that students' engagement, ability to adapt to changes, learning motivation, and learning support have a strongly positive and significant impact on their satisfaction.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/32101
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video