• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Strategic orientations and capabilities' effect on SMEs' performance

    Thumbnail
    التاريخ
    2020-03-04
    المؤلف
    Alnawas, Ibrahim
    Abu Farha, Allam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: This study aims to: first, examine the effect of interaction orientation (IO) and brand orientation (BO) on marketing capabilities and small and medium enterprises' (SMEs') performance, and second, assess the complementarity effect of IO and BO on marketing capabilities and SMEs' performance. Design/methodology/approach: A model was developed and tested using a survey methodology. Data were collected from 538 SMEs located in Qatar and analysed by structural equation modelling with AMOS. Findings: First, IO affects SMEs' performance only indirectly via marketing capabilities, whereas BO affects SMEs' performance both directly and indirectly. Second, contrary to expectations, the complementarity between IO and BO produced a destructive/suppressive effect, rather than a synergistic effect, on both marketing capabilities and SMEs' performance, reflecting the importance of a trade-off to enhance both marketing capabilities and SMEs' performance. Originality/value: To the authors' knowledge, this is the first paper to examine the complementary effect of BO and IO on marketing capabilities and performance.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85081568619&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/MIP-11-2019-0548
    http://hdl.handle.net/10576/40472
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video