• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Students' conception of local responses to global problems for a more peaceful and sustainable world: A collaborative education project between Brazil, Canada, Qatar, and New Zealand

    Thumbnail
    عرض / فتح
    JACCP JOURNAL OF THE AMERICAN COLLEGE OF CLINICAL PHARMACY - 2022 - Wilby - Students conception of local responses to.pdf (662.2Kb)
    التاريخ
    2022-06-01
    المؤلف
    Wilby, Kyle John
    Black, Emily K.
    Benetoli, Arcelio
    Paravattil, Bridget
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: The concept of global citizenship aims to prepare learners to be able to function and be competitive within a global environment. Successful learners may effectively “think globally” but “act locally,” aiming to contribute to positive global change. Objective: The goal of this project was to develop research-informed curricular content for global citizenship tailored to pharmacy students using a pre-established pedagogical framework. The intended learning outcome for the content was for students to “generate local responses to global problems for a more peaceful and sustainable world.”. Methods: This study occurred over three phases. Phase 1 consisted of semi-structured interviews with practicing pharmacists in Brazil (n = 4), Canada (n = 4), New Zealand (n = 4), and Qatar (n = 4) to identify global issues for case development. Phase 2 consisted of pilot testing developed cases from Phase 1 via individual interviews with target students in Canada (n = 2) and a focus group in New Zealand (n = 5). Phase 3 consisted of implementation of a 1.5-hours teaching event in New Zealand using the refined case material and formative assessment of final-year pharmacy students (n = 120). Results: Phase 1 resulted in five case scenarios (antimicrobial resistance, drug shortages, ocean pollution, climate change, and rise of nationalism) across three categories (global health and wellbeing, climate and environment, and geopolitics and power) that were tested and refined in Phase 2. Phase 3 resulted in student groups being able to achieve the intended learning outcome on a median of 4 (range, 2-5) of the developed cases. Students' interventions included new dispensing models, use of technology, community engagement, education initiatives, and others. Conclusion: Findings support the notion that when tasked to “think globally,” students are able to “act locally” by designing pharmacy practice interventions to reduce the impact of political, environmental, and health-related global problems.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85124733713&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/jac5.1608
    http://hdl.handle.net/10576/41333
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video