• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring teachers’ perspectives on career development: Q methodology research

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0742051X22003626-main-2.pdf (808.8Kb)
    التاريخ
    2023-02-28
    المؤلف
    Youmen, Chaaban
    Alkhateeb, Hadeel
    Abu-Tineh, Abdullah
    Romanowski, Michael
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recruiting, preparing and supporting teachers remain a public concern in many countries, with similar concerns voiced in Qatar. Using a Systems Theory Framework, this study explored the systems of influence on Qatari teachers' career development within individual, social, and environmental-societal contexts. Q methodology was applied, using a 40-statement Q-sample. Forty-two teachers participated in this study, including 27 males and 15 females. Results revealed four distinct perspectives with minimal consensus, and alluding to different career plans: (F-1) considering career prospects, (F-2) pursuing leadership positions, (F-3) surviving in the profession, and (F-4) contemplating leaving the profession. Implications for policy planning are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X22003626
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2022.103987
    http://hdl.handle.net/10576/42302
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎122‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video