• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Identifying areas of improvement for cultural competence in pharmacy curricula: A multi-school study using the self-assessment of perceived level of cultural competence (SAPLCC) questionnaire

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1877129721002173-main.pdf (335.2Kb)
    التاريخ
    2021-10-01
    المؤلف
    Echeverri, Margarita
    Unni, Elizabeth
    Harpe, Spencer E.
    Kavookjian, Jan
    Alkhateeb, Fadi
    Ekong, Gladys
    Law, Anandi
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: The implementation of culturally competent healthcare services has been considered a key strategy for the provision of patient-centered care; however, a need remains to address the requirements of teaching cultural competence, including identifying gaps, designing and evaluating curricula, and assessing students' progress toward program objectives. The objective of this study was to explore the applicability of the Self-Assessment of Perceived Level of Cultural Competence (SAPLCC) questionnaire in the identification of improvement areas in cultural competence content in pharmacy curricula. Methods: This study used previously-collected SAPLCC data from student pharmacists at eight United States pharmacy schools. Total and factor-specific SAPLCC scores were calculated based on the 14 factors published previously and grouped into six domains (knowledge, skills, attitudes, encounters, abilities, and awareness). Differences in overall scores by domain and factors across various student characteristics were examined using analysis of variance. Results: The overall mean total SAPLCC score was classified as moderate. Third-year students had significantly higher SAPLCC mean scores than first-year students, and African American students scored significantly higher than their counterparts. At the factor-level, students scored higher in the Attitudes and Awareness domains and scored lower in the Knowledge, Skills, and Encounters domains. Conclusions: The application of the SAPLCC in schools participating in this preliminary study allowed for the identification of content areas that may benefit from revision. The SAPLCC may be a useful tool for mapping cultural competence curricular content by each specific domain and identifying areas of potential improvement regarding cultural competence training within pharmacy curricula.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85111914599&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cptl.2021.07.013
    http://hdl.handle.net/10576/42579
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Should entry-to-practice doctor of pharmacy (PharmD) curricula have at least one mandatory experiential internship focusing on cultural awareness training?: The "pro" side 

      Changela, J.; Schmidt, M.; Caixeiro, C.; Wilby, K.J. ( Canadian Society of Hospital Pharmacists , 2016 , Article)
      [No abstract available]
    • Thumbnail

      Cultural Competence in The Eyes of Health Cluster Faculty Members at Qatar University: Perception and Application-A Mixed Methods Study 

      Mohamed Ahmed, Aicha Abdallah ( Qatar University Press , 2020 , Poster)
      Background: Globalization impacts several aspects of life including education. Medical education in Qatar is progressing and developing by the effort of multicultural team that ensure the emerge of future healthcare providers ...
    • Thumbnail

      Impact of Cultural Competence and Education of a Preservice Teacher and Pedagogical Style 

      Al Qadhi, Saba; Yousef, Wael; Abu-Shawish, Reem Khalid ( RIGE , 2021 , Article)
      Purpose: This research study examined the impact of cultural competence and education of a preservice teacher and pedagogical style on the quality of teaching. The study's rationale was underlined by the prevalence of ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video