• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Supports and constraints to middle leadership development in higher education: A Q-methodology study

    عرض / فتح
    Supports and constraints to middle leadership.pdf (457.5Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Chaaban, Youmen
    Qadhi, Saba
    Al-Thani, Hessa
    Floyd, Alan
    Du, Xiangyun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Middle leadership development in a Higher Education context can be understood as a complex endeavor, influenced by interactions and interrelations within multiple systems. We explored the perspectives of thirty-five male and female middle leaders on the conditions influencing their lead- ership development at one university in Qatar. Q methodology was applied to collect and analyze data quantitatively and qualitatively. A 40-statement Q-sample was developed based on a proposed conceptual framework inspired by complexity thinking, and consisting of three dimensions; intraper- sonal, relational, and institutional. Q factor analysis revealed four significantly different viewpoints regarding the conditions that participants perceived were most influential for their leadership devel- opment, namely (1) institutional goals, (2) a culture of trust, (3) senior leadership support, and (4) personal ambitions. Despite the differences in viewpoints, three common constraints to leader- ship development were also identified. The study has implications for middle leadership develop- ment, with its distinctive methodological, theoretical, and contextual contributions.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/17411432231174092
    http://hdl.handle.net/10576/43057
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎122‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video