• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Jammer Localization in the Internet of Vehicles: Scenarios, Experiments, and Evaluation

    Thumbnail
    عرض / فتح
    3567445.3567463.pdf (685.8Kb)
    التاريخ
    2022-11-07
    المؤلف
    Hussain, Ahmed
    Abughanam, Nada
    Sciancalepore, Savio
    Yaacoub, Elias
    Mohamed, Amr
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The Internet of Vehicles (IoV) paradigm aims to improve road safety and provide a comfortable driving experience for Internet-connected vehicles, by transmitting early warning and infotainment signals to Internet-connected vehicles in the network. The unique characteristics of the IoV, such as their mobility and pervasive Internet connectivity, expose such networks to many cyberattacks. In particular, jamming attacks represent a considerable risk to their performance, as they can significantly affect vehicles’ functionality, possibly leading to collisions in dense networks. This paper presents a new scheme enabling the detection and localization of jamming attacks carried out within an IoV network. We consider several scenarios, e.g., where the Internet-connected vehicles and the jammer are statically positioned, as when parked on a street, moving in the same direction and with variable speeds, and moving in opposite directions. We leverage the physical-layer characteristics of the received signals, particularly the Received Signal Strength (RSS), and devise a solution minimizing the jammer localization error based on a set of antennas deployed on the vehicle. Specifically, we compute the power emitted by the jammer and received by the arrays of omnidirectional antennas and we use such values to estimate the location of the jammer in the previous-cited scenarios. Through an extensive simulation campaign, we provide a thorough study of our algorithm, evaluating the effect of several system and channel parameters on the measurement error. The results obtained for all scenarios show a significant localization accuracy, i.e., ranging from 0.23 meters to 13 meters, depending on the channel conditions.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85146567524&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1145/3567445.3567463
    http://hdl.handle.net/10576/43270
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video