• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Examining the effects of enterprise social media on operational and social performance during environmental disruption

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0040162521007952-main.pdf (741.8Kb)
    التاريخ
    2021-11-20
    المؤلف
    Yogesh K, Dwivedi
    Shareef, Mahmud A
    Akram, Muhammad S
    Bhatti, Zeeshan A
    Rana, Nripendra P
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Building on resource-based, dynamic capabilities and knowledge-based views, we examine how enterprise social media (ESM) usage leads to organisational decision-making effectiveness, and consequently improves organisational (operational and social) performance during environmental disruption. We also investigate the mediating roles of organisational agility, ESM infrastructure and knowledge sharing on the relationship between ESM usage and decision-making effectiveness. To empirically test this model, data was collected through a survey from the employees of public/private emergency and disaster management organisations during COVID-19 pandemic in Bangladesh. The results confirm that ESM usage indirectly affects decision-making effectiveness, which ultimately improves organisations’ operational and social performance. Organisational agility and ESM infrastructure are strong mediators of the link between ESM usage and decision-making effectiveness, while the mediating effect of knowledge sharing through ESM is weaker. In addition to presenting theoretical rationale and empirical evidence, the study enables us to outline policy guidelines for social media managers of disaster management organisations, who must develop ESM strategies in order to boost operational and social performance. This study makes a preliminary attempt to empirically investigate ESM's innovative usage in emergency and disaster management situations.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162521007952
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121364
    http://hdl.handle.net/10576/44375
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video