• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Cognitive load theory: Implications for assessment in pharmacy education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1551741120312341-main.pdf (378.4Kb)
    التاريخ
    2021-09-30
    المؤلف
    Kyle John, Wilby
    Paravattil, Bridget
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The concept of mental workload is well studied from a learner's perspective but has yet to be better understood from the perspective of an assessor. Mental workload is largely associated with cognitive load theory, which describes three different types of load. Intrinsic load deals with the complexity of the task, extraneous load describes distractors to the task at hand, and germane load focuses on the development of schemas in working memory for future recall. Studies from medical education show that all three types of load are relevant when considering rater –based assessment (e.g. Objective Structured Clinical Examinations (OSCEs), or experiential training). Assessments with high intrinsic and extraneous load may interfere with assessors' attention and working memory and result in poorer quality assessment. Reducing these loads within assessment tasks should therefore be a priority for pharmacy educators. This commentary aims to provide a theoretical overview of mental workload in assessment, outline research findings from the medical education context, and propose strategies to be considered for reducing mental workload in rater-based assessments relevant to pharmacy education. Suggestions for future research are also addressed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1551741120312341
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.sapharm.2020.12.009
    http://hdl.handle.net/10576/44669
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video