• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Should We Focus More on Teaching and Training Disaster Management in Health-care Colleges? An Insight into the Students' Knowledge, Attitude, and Readiness to Practice.

    Thumbnail
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Li, Shi
    Gillani, Ali Hassan
    Ibrahim, Mohamed Izham Mohamed
    Omer, Sumaira
    Fang, Yu
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The critical aspects of risk management for students are providing knowledge, building positive attitudes, and readiness to practice. Our study aimed to assess Chinese health-care university students' knowledge (K), attitude (A), and readiness to practice (rP) regarding disaster medicine and preparedness. A survey was carried out using a self-administered disaster medicine and preparedness questionnaire. Three main outcome measures were K (22 items), A (16 items), and rP (11 items). Responses were scored and classified as high, moderate, and low. Descriptive and inferential statistics were performed for data analysis. A total of 769 valid questionnaires were collected. The associations between K, A, and rP scores was significant, i.e., K-A scores ( = 0.449, = 0.000), K-rP scores (r = 0.312, = 0.000), and A-rP scores ( = 0.656, = 0.000). Multiple linear regression analysis indicated direct low-to-moderate effects of gender, age, attitude, and knowledge on readiness to practice ( = 0.198; < 0.001). The study discovered that most of the students had a moderate level of knowledge, moderate level of attitude, high level of readiness to practice, and a moderate level of total KArP. K, A, and rP were significantly correlated, and K and A were predictors for rP among the health-care students. The findings indicate the importance of health-care colleges for building students' knowledge, attitudes, and readiness to practice disaster medicine and preparedness before joining the profession.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/45167
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video