• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Visibility of Disabilities within Pharmacy Program Recruitment Material.

    Thumbnail
    عرض / فتح
    21550417-11-03-3339.pdf (724.4Kb)
    التاريخ
    2020-07-31
    المؤلف
    Hussain, Farhat Naz
    Smith, Alesha
    Wilby, Kyle John
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Targeted recruitment of students with disabilities is a novel area in pharmacy education and may help to attract qualified students in light of decreasing applicant numbers. The aim of this study was to explore the visibility of disabilities within online recruitment material for pharmacy programs and to determine the location of targeted information available to prospective students with disabilities. The top 50 ranked programs offering a professional pharmacy degree under the Pharmacy and Pharmacology QS subject rankings were identified and included if recruitment material was published in English. Online recruitment material was reviewed for presence of persons with disabilities in photos, presence or description of persons with disabilities in videos, information specific to disabilities on the program website (e.g. technical standards), and information specific to disabilities on the university website (if not located on the program website). A total of 41 international program websites met the inclusion criteria. No programs included pictures or videos featuring persons with disabilities. A total of 18 (44%) of programs had disability information on the program website and an additional 18 (44%) of programs included information on the university website. There were 5 (12%) of programs that did not include any information about disabilities on the program or university website. Recruitment material for pharmacy degree programs should be current, inclusive, and reflective of student populations eligible to be admitted. This study found a distinct underrepresentation of students with disabilities and information pertaining to disabilities within recruitment material for a sample of international pharmacy programs.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.24926/iip.v11i3.3339
    http://hdl.handle.net/10576/47307
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1444‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video