• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effects of app-related factors on app stickiness: The role of cognitive and emotional app relationship quality

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Alnawas, Ibrahim
    Al Khateeb, Amr
    El Hedhli, Kamel
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Prior research tends to examine the effect of a narrow set of app-related factors on the construct of app relationship quality holistically. However, it is well-established that app relationship quality consists of cognitive and emotional aspects. To address these two issues, our study takes a more nuanced approach by examining a comprehensive set of app-related factors, including functional, offerings, experiential and relational factors, and their differential impacts on two distinct components of app relationship quality, namely cognitive app relationship quality (CARQ) and emotional app relationship quality (EARQ). It also examines the differential impact of CARQ and EARQ on app stickiness, which has long been considered as a managerial challenge. A 'modular design approach' was used to collect the data from an online UK consumer panel. 605 responses were analyzed using AMOS 24. The results indicated that functional and offering factors produced greater effects on CARQ than on EARQ. In contrast, experiential and relational factors were found to have stronger effects on EARQ than on CARQ. Further, CARQ was found to have a stronger effect on app stickiness compared to EARQ. The current study offers a detailed understanding of the factors that contribute to each component of app relationship quality and empirically demonstrates the differential effects of the cognitive and emotional aspects on app sickness. Such results are expected to help e-retailers to develop a strong digital presence, build future readiness for their brands, and design app-focused strategies using a consumer-centric approach.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103412
    http://hdl.handle.net/10576/48243
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video