• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teacher leadership and virtual communities: Unpacking teacher agency and distributed leadership

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main article (655.1Kb)
    التاريخ
    2024-01-01
    المؤلف
    Shal, Tarek
    Ghamrawi, Norma
    Abu-Tineh, Abdullah
    Al-Shaboul, Yousef M.
    Sellami, Abdellatif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study explored the development of teacher leadership in collaborative online spaces, also called virtual communities of practice (vCoP). Employing a phenomenological research design with semi-structured interviews as the primary data collection method, participants were drawn from a single vCoP. The findings underscored the pivotal role of vCoPs in nurturing teacher leadership skills, facilitated by the dynamic interplay of teacher agency and distributed leadership. Teacher agency empowers educators to proactively take control of their learning journey within vCoPs, enabling them to explore areas of personal interest and expertise, including knowledge sharing and project initiation. Simultaneously, distributed leadership empowers teachers to assume leadership roles within the vCoP, irrespective of their formal positions or seniority, involving activities such as guiding discussions and organizing professional development. This harmonious collaboration between teacher agency and distributed leadership fosters a collaborative and inclusive environment within vCoPs, where teacher leadership thrive.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85182710295&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s10639-023-12446-5
    http://hdl.handle.net/10576/51474
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎150‎ items ]
    • الأبحاث [‎293‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video