• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Qatari student writers’ metalinguistic understanding of transitions in L2 English written argument

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Full text (1.929Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Myhill, Debra
    Ahmed, Abdelhamid M.
    Abdollahzadeh, Esmaeel
    Rezk, Lameya M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Research in metadiscourse has foregrounded the multiple ways in which writers build a relationship with readers through internal dis¬course. Yet, few studies consider the relationship between the texts writers create and the metalinguistic thinking which informs their decision-making as writers. This paper draws on data from a larger study which sought to address this gap by investigating both the occurrence of metadiscourse in students’ writing and their metalinguistic understanding of metadiscourse usage in their own texts. The sample comprised 195 students who wrote argument texts in both L1 Arabic (first language) and L2 English (second language), generating a corpus of 390 texts. Interviews were conducted with a sub-sample of 41 students to determine their metalinguistic thinking. In this paper, we focus on transitions – the internal devices which mark the steps and connections in the discourse. The analysis evidences a limited metalinguistic understanding of the metadiscoursal function of transitions but a strong understanding of the linking function of transitions. This understanding tends to foreground transitions’ textual rather than interpersonal role, emphasising the semantic and ideational. The paper argues that developing students’ metalinguistic understanding of this interpersonal role would empower them to make more strategic, informed use of transi¬tions in their own writing.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09658416.2024.2332217
    http://hdl.handle.net/10576/53776
    المجموعات
    • برنامج متطلبات الجامعة [‎42‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video