• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An effectuation and causation perspective on the role of design thinking practices and digital capabilities in platform-based ventures

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0040162523003311-main.pdf (836.7Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Kamble, Sachin
    Rana, Nripendra P.
    Gupta, Shivam
    Belhadi, Amine
    Sharma, Rohit
    Kulkarni, Praveen
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The evolution of digital platforms and related ecosystems has led to a new and essential context of entrepreneurship. Previous studies have revealed that although high-tech new ventures possess cutting-edge technology, they face significant challenges because of vital resource constraints and limited management capability. Design thinking practices have emerged as a prominent problem-solving approach offering innovation benefits during high uncertainties. However, in the context of high-tech ventures, more research is needed on linking the relationship between design thinking principles, innovation theories (effectuation and causation), and firm performance. The present study investigates how the design thinking principles influence innovation theories and whether it leads to improved high-tech venture performance. Based on a survey of 291 platform-based start-ups in India, the results show that design thinking ways are well integrated into the theories of effectuation and causation, facilitating the growth of platform-based ventures. However, the influence of effectuation and causation on platform-based venture performance is found to be mediated through the digital capabilities acquired by these ventures.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2023.122646
    http://hdl.handle.net/10576/53893
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video