• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teachers’ Experiences and Challenges with Student Diversity in Qatar’s Government Schools

    Thumbnail
    التاريخ
    2021-01-01
    المؤلف
    Abu-Shawish, Reem Khalid
    Ellili-Cherif, Maha
    Romanowski, Michael H.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Globalization has changed the demographics of the Gulf Cooperation Countries (GCC) countries creating vastly diverse resident populations. Notably, Qatar has emerged as a multinational and multicultural nation. Qatar’s record economic growth demands high-and low-skilled expatriate workers causing a substantial discrepancy between citizens and expatriates. Nowhere is this more evident than Qatar’s government schools, where 27 percent of teachers are Qatari, 66 percent are other Arab nationals, and 6 percent are from non-Arab nations. Diversity is also evident in the student population containing approximately 56.5 percent Qatari Nationals and 43.5 percent non-nationals from various Arab and non-Arab countries. Despite the vast body of research on diversity, little is written about primary school teachers’ perspectives toward student diversity in the GCC. Semi-structured interviews were used to explore twenty-six primary school teachers’ experiences with student diversity, the challenges they face teaching in these diverse classrooms, and how they influence their teaching approaches. Discussion focusing on several critical issues based on the findings is provided with several suggestions addressing teachers and diversity in these schools.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85107436028&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18848/2327-7866/CGP/V21I01/13-27
    http://hdl.handle.net/10576/54220
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎121‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video