• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Students' Perception of Online Versus Face-to-Face Learning: What Do the Healthcare Teachers Have to Know?

    Thumbnail
    عرض / فتح
    20240318-8697-1aikvhy.pdf (631.3Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Siddiqui, Ammar Ahmed
    Zain Ul Abideen, Malik
    Fatima, Saman
    Talal Khan, Muhammad
    Gillani, Syed W
    Alrefai, Zeyad A
    Hussain, Muhammad Waqar
    Rathore, Hassaan A
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    During the COVID-19 pandemic, educational institutions confronted the possibility of complete closure and took countermeasures by adapting e-learning platforms. The present cross-sectional study quantified the impact of the pandemic on medical education using a validated and reliable tool. The tool was used to explore the perceptions of 270 healthcare students about e-learning in comparison to traditional learning systems. Inferential statistics were employed using Pearson's chi-squared test. It was found that e-learning was advantageous because of its location flexibility (46.1%) and the ease of access to study materials (46.5%). However, in-person learning was found to lead to an increase in knowledge (44.9%), clinical skills (52.7%), and social competencies (52.7%). The study concluded that while e-learning offers flexibility, traditional face-to-face teaching is deemed more effective for skill development and social interaction. Hence, e-learning should complement rather than replace traditional methods due to limitations in replicating clinical environments.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.7759/cureus.54217
    http://hdl.handle.net/10576/58256
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • أبحاث الصيدلة [‎1419‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video