• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring wellbeing in the Arab: higher education context A scoping review

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2024-01-01
    المؤلف
    Michaleczek, Igor
    Ibrahim, Weam
    Chaaban, Youmen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Academic research on wellbeing and its conceptualization is closely linked to European cultural and intellectual development, from Epicurus’ vision of pleasure, materialistic appreciation, and measurement of human happiness to the non-religious psychological foundation of subjective wellbeing. This Eurocentric academic perspective affects academic research, making Europe and North America the main centers of academic publication on this subject. However, looking at research in other parts of the globe may bring a new dimension to the understanding of wellbeing in higher education (HE). This scoping review aimed to explore published research on wellbeing and HE in the Arab world. The review identified methodological choices, target populations, themes, and interests in academic publications in this region. This chapter further explored whether the academic research in the Arab region appropriated the concept of wellbeing to its specific context, taking into consideration its intellectual, socio-economic, and historical specificities. Main databases including EBSCO, Scopus, and Web of Science were searched with inclusion of peer-reviewed articles published between 2018 and 2023. Main findings include that research across the region attempts to take into consideration its specific context but mainly relies on borrowed data collection tools and intervention framework from American and European contexts while attempting to validate these tools and practices within the Arab context, the use of HE context as pseudo-context for more general research objectives, and the perceived need to develop wellbeing intervention in the region.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85207986275&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4324/9781003491613-3
    http://hdl.handle.net/10576/61626
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail