• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring sources of engineering students’ academic well-being through Q-methodology research

    عرض / فتح
    Exploring sources of engineering students academic well-being through Q-methodology research.pdf (1.653Mb)
    التاريخ
    2024-01-16
    المؤلف
    Chaaban, Youmen
    Tarlochan, Faris
    Chen, Juebei
    Du, Xiangyun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recent interest in academic well-being has promoted universities to take proactive measures that support students in navigating the challenges of university life, in all its complexity. Drawing on systems theory, this study explored the sources of engineering students’ academic well-being at one university in Qatar. Q methodology was applied to collect and analyze data using a 31-item Q-sample. Forty-four male engineering students participated in this study, which resulted in the emergence of a three-factor solution, comprising 24 significantly loading participants. The three factors encompassed the most relevant sources of academic well-being of participants as a collective, and were termed as follows: (F-1) focusing on what we can control, (F-2) having clear direction on where we are going, and (F-3) appreciating what we are studying alone. Despite these distinctive viewpoints, there were several consensus statements that were discussed alongside the recommendations of this study for policy and practice.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85182485034&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/13562517.2023.2301457
    http://hdl.handle.net/10576/61718
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video