• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enriching computing identity frameworks: integrating current constructs and unveiling new dimensions for today’s tech-savvy world—a systematic review

    عرض / فتح
    feduc-09-1366906.pdf (1.153Mb)
    التاريخ
    2024-09-16
    المؤلف
    Santhosh, Malavika E.
    Siby, Nitha
    Sellami, Abdellatif
    Bhadra, Jolly
    Ahmad, Zubair
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This systematic review seeks to improve the existing framework for developing students’ Computing Identity (CI) by integrating contemporary elements and identifying new dimensions. A meticulous selection of 31 articles followed the PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) protocol, ensuring a comprehensive and systematic approach. The findings highlight factors that influence students’ CI and also the constructs defining the frameworks for developing students’ CI. The identified existing constructs are competence/performance, interest, sense of belonging, and recognition in computing, with competence/performance being the most explored and recognition the least. The review proposes a new framework for developing students’ CI that includes the “social context” as it interweaves with existing constructs to shape the multifaceted process of CI formation. The findings underscore a research gap concerning the inclusion of diverse perspectives, which is essential for a richer understanding of CI. Additionally, the study emphasizes the potential to incorporate new elements to enhance the existing frameworks for developing students’ CI, along with its validation in diverse contexts.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85205357712&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2024.1366906
    http://hdl.handle.net/10576/61935
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Beyond dichotomies: a female Qatari’s negotiation of gender and professional identity 

      Al-Khulaifi, Afra; Van De Mieroop, Dorien ( Equinox Publishing Ltd , 2022 , Article)
      Most research on gender in the Middle Eastern workplace treats gender identities in relation to the polarity of ‘tradition’ and ‘modernity’. Although some of these studies take a critical perspective, they largely ignore ...
    • Thumbnail

      GLOBALIZATION AND NATIONAL IDENTITY IN QATAR: DOES EXPOSURE TO GLOBALIZATION LEAD TO CHANGES IN NATIONAL IDENTITY ACROSS DIFFERENT GENERATIONS OF QATARI CITIZENS? 

      Al Thani, Shaikha (2017 , Master Thesis)
      This era is marked by globalization, a process whereby states and individuals are interconnected through a global network. Globalization entails the emergence of a global culture which is considered a threat to national ...
    • Thumbnail

      Transforming the Capabilities of Artificial Intelligence in GCC Financial Sector: A Systematic Literature Review 

      Khan, Habib Ullah; Malik, Muhammad Zain; Alomari, Mohammad Kamel Bader; Khan, Sulaiman; Al-Maadid, Alanoud Ali S.A.; Hassan, Mostafa Kamal; Khan, Khaliquzzaman... more authors ... less authors ( Wiley , 2022 , Article)
      Identity and access management is a business process framework that makes it easier to maintain genuine user identities and regulate access to sensitive assets. The word "access control"refers to an organization's policy ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video