• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Population-Based Norms for the Montreal Cognitive Assessment in Arab Adults

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Brain and Behavior - 2025 - Amro - Population‐Based Norms for the Montreal Cognitive Assessment in Arab Adults.pdf (433.4Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Amro, Iman
    Hamadi, Aisha M Al
    Salem, Alaa A El
    Chivese, Tawanda
    Wilkins, Stacy S
    Khaled, Salma M
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: The Montreal Cognitive Assessment (MoCA) is a brief screening instrument for detecting mild cognitive dysfunction, a precursor to many cognitive disorders, such as dementia, which have increased in prevalence globally. Qatar, a small high-income country, has the largest projected increase in dementia of any country in the Middle East. Yet no population-based norms for cognitive function are available to date. Methods: As part of the first national cross-sectional study of mental health, a total of 395 Qatari and non-Qatari Arabs, 18-74 years of age, were evaluated face-to-face using the Arabic version of the original MoCA (version 7.1). We computed raw and demographically (gender, age in years, and four education categories) adjusted scores for the overall MoCA test and six domains (visuospatial, executive function, attention, language, delayed memory, and orientation). The percentile ranking of raw and adjusted normative (z) scores was computed. The 5th percentile ranking was used to derive potential cut-offs for the overall test and the six related domains. Results: Female gender, older age, and lower levels of education were associated with poorer overall test scores. The following MoCA overall test and domains cut-off scores (rounded to the nearest integer) were identified: MoCA (22), visuospatial (2), executive (2.5), attention (4), language (4), and delayed memory (3). Conclusions: On the basis of our population-based data, scores below these 5th percentile cut-offs may warrant further testing and clinical follow-up for mild cognitive impairment (MCI) in otherwise healthy Arab adults.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/brb3.70287
    http://hdl.handle.net/10576/64140
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1804‎ items ]
    • الأبحاث [‎293‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video