• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Group OSCE (GOSCE) as a formative clinical assessment tool for pre-clerkship medical students at the University of Sharjah

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1658361218300787-main.pdf (1.205Mb)
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Sulaiman N.D.
    Shorbagi S.I.
    Abdalla N.Y.
    Daghistani M.T.
    Mahmoud I.E.
    Al-Moslih A.M.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objectives: Continuous formative assessment with appropriate feedback is the pillar of effective clinical teaching and learning. Group Objective Structured Clinical Examination (GOSCE) has been reported as a resource-effective method of formative assessment. The present study aims to describe the development and evaluation of GOSCE as a formative assessment for pre-clerkship medical students. Methods: At the University of Sharjah, GOSCE was introduced to medical students in Years 1, 2, and 3. The GOSCE was conducted as a formative assessment in which groups of 4-5 students were observed while they performed various clinical skills, followed by structured feedback from clinical tutors and peers. GOSCE was evaluated both quantitatively and qualitatively and appropriate statistical analysis was applied to evaluate their responses. Results: A total of 232 students who attended the GOSCE responded to the questionnaires. Most of the students and clinical tutors preferred formative GOSCE over individual feedback. Both students and clinical tutors valued the experience as it helped students to identify gaps and to share knowledge and skills among group members. Conclusion: This study found that formative GOSCE provided a valuable and feasible educational opportunity for students to receive feedback about their clinical skills.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jtumed.2018.06.003
    http://hdl.handle.net/10576/13093
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1759‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video