• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز المواد المتقدمة
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز المواد المتقدمة
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Experimental investigations on spray flames and emissions analysis of diesel and diesel/biodiesel blends for combustion in oxy-fuel burner

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    ElKelawy M.
    Bastawissi H.A.-E.
    El-Shenawy E.-S.A.
    Panchal H.
    Sadashivuni K.
    Ponnamma D.
    Al-Hofy M.
    Thakar N.
    Walvekar R.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Present research work shows the emissions and flame analysis of oxy-fuel combustion of diesel and diesel/biodiesel blends in the experimental test burner manufactured in Mechanical power engineering laboratory at Tanta University, Egypt. Diesel and a mixture of diesel and biodiesel (B0, B10, B20, B30, and B40) used as a fuel with the effect of pure air and oxy-combustion. Different emission parameters (carbon monoxide, carbon dioxide, unburned hydrocarbons, NOx, and soot opacity) and the flame parameters (flame cone angle and flame length) were also studied. It has been found that the emission parameters and the flame temperature are higher in diesel fuel than diesel and biodiesel blends for pure air combustion and oxy-combustion. It has also been found that flame parameters (the flame cone angle and flame penetration length) decreased by adding the oxygen into the charged air and increased by increasing the biodiesel mass percentage. The complete combustion of the fuel blends will dramatically increase the flame temperature due to the presence of a sufficient amount of oxygen for the early chemical reaction between fuel and oxidizer. These results indicated that the biodiesel could be the best alternative as well as an environmentally friendly fuel for diesel engines. - 2019 Curtin University and John Wiley & Sons, Ltd.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/apj.2375
    http://hdl.handle.net/10576/13803
    المجموعات
    • الأبحاث [‎1569‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video