• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Examining the key dimensions of customer experience quality in the hotel industry

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Alnawas I.
    Hemsley-Brown J.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Prior research examining the concept of customer experience quality (CEQ) is inconclusive and incoherent regarding the number and the nature of experiences in the context of the hotel industry. Some studies conceptualise CEQ based on the sensations created by and the knowledge acquired from specific encounters, while others conceptualise it based on interaction with physical and social environments. Therefore, the key objective of this paper is to theoretically identify and empirically test the key dimensions of CEQ in the hotel industry through combining the major perspectives of CEQ. An online survey was used to collect the required data from 420 customers. A structural equation model (AMOS 18) was used to analyse the data. Three findings emerge from the current study. First: this study provides sound empirical support for CEQ as a high-order construct that is comprised of seven first-order factors. Second, the current research suggests that the measurement instrument for CEQ, which consists of 33 items, is a valid and reliable using the following factors: emotional-related experiences; staff-customer interaction, customer-customer interaction; learning; lifestyle; guest security; and atmospherics. Third, the proposed measurement instrument of CEQ strongly predicts customer satisfaction, perceived value and brand loyalty. The key contribution of this study stems from developing and validating a 33-item scale that synthesises and integrates the major perspectives of CEQ. - 2019, - 2019 Taylor & Francis Group, LLC.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/19368623.2019.1568339
    http://hdl.handle.net/10576/13842
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video