• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Beyond Brand Personality: Building Consumer-Brand Emotional Relationship

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Becheur, Imene
    Bayarassou, Oula
    Ghrib, Hela
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This research aims to study the relationships between brand personality and commitment towards brands. More specifically, the study objective is to determine whether brand personality is the antecedent of brand love, and then, if brand love has an impact on affective commitment to the brand. The methodology used is purely quantitative involving a sample of 210 respondents who were asked to indicate their perception about brand love, brand personality and emotional commitment towards seven global brands which enjoy string awareness with the target sample: Coca-Cola, Converse, Hello Kitty, Nina Ricci, Nutella, PlayStation and Starbucks. Measurement scales were adopted from the literature related to the concept of brand personality and its subsequent relation with two major emotional factors: love and commitment. Results show significant relationships between the agreeableness dimension of brand personality and brand love. The significance and magnitude of these relationships vary across the brands. Results also demonstrate an impact of brand love on emotional commitment to the brand for the overall research model but not for each brand studied separately. This article has relevant managerial implications since it demonstrates that the nature and the strength of the relationship that consumers hold with brands, is directly affected by brand personality. Thus, the current study will help marketers to understand the need of having agreeable brands when companies thrive to create love and affective commitment to their brands. This can be used in developing positioning strategies for the brands.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/0972150917693160
    http://hdl.handle.net/10576/16168
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      SME ENGAGEMENT IN ONLINE BRAND COMMUNITIES: ROLE OF SOCIAL CAPITAL AND INFORMATION IN ENHANCING BRAND INNOVATION AND SUSTAINABLE COMPETTIVE ADVANTAGE 

      ALI, YARA ZEYAD FATHI (2023 , Master Thesis)
      Through this study, the primary aim is to investigate the entrepreneurial setting in Qatar, with a focus on examining the role of social media in enhancing entrepreneurs' information and social capital, and how this affects ...
    • Thumbnail

      The Impact of Services Brand Personality on Consumer Brand Relationship Quality 

      Ghantous, Nabil ( Routledge , 2016 , Article)
      This article investigates service brand personality's role as a driver of brand relationship quality. A research model links brand personality to four indicators of relationship quality: brand credibility, self-congruity, ...
    • Thumbnail

      AN INVESTIGATION OF THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ACTIVITIES ON CONSUMERS PURCHASE INTENTION: EXAMINING THE ROLE OF BRAND EQUITY, RELATIONSHIP EQUITY, AND BRAND TRUST IN S-COMMERCE 

      FOUROOZESH, LAILA (2022 , Master Thesis)
      This research addresses the great need to explore the different impacts of social media marketing activities on consumers' purchase intention in s-commerce in Qatar, which is less represented in the literature. Accordingly, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video