• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
تصفح Educational Sciences حسب النوع 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • تصفح Educational Sciences حسب النوع
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • تصفح Educational Sciences حسب النوع
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تصفح Educational Sciences حسب النوع "Conference"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    فرز حسب:

    طلب:

    النتائج:

    السجلات المعروضة 1 -- 13 من 13

    • العنوان
    • تاريخ الاصدار
    • تاريخ الإرسال
    • تصاعدي
    • تنازلي
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Thumbnail

        An Exploratory Study of Teachers' Perceptions of Prosocial Behaviors in Preschool Children 

        Semmar, Yassir; Al-Thani, Tamader ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2016 , Conference)
        Children's social development is generally facilitated in the context of the unique, socialization experiences that they encounter at school and at. Such experiences are likely to manifest themselves in prosocial behaviors ...
      • Thumbnail

        Analysis of students perspectives and results achieved for first online classes delivered in diploma program, college of education (pilot project) 

        Emara, Noran Adel ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        College of Education in Qatar University has started a pilot project to improve the quality of learning by delivering one third of Diploma Program courses online. Diploma Program has been previously frozen for one year due ...
      • Thumbnail

        Analytical view of statistics and probability curriculum standards in Qatar 

        Ayoub Innabi, Hanan ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        Ten years ago, Qatar initiated an education reform based on curriculum standards that draw on international expectations of what students should know, understand, and be able to do at each stage of their schooling. The ...
      • Thumbnail

        Bridging the gap: Using design based activities to develop problem-solving skills in Qatari high school students 

        Loutfy, Hanaa; Osman, Yossra; Najjar, Abdullah; Abu Soufah, Meera; Abd, Abdul Salam; Moussa, Siba; Selim, Moustafa; Daey, Maream; Haleem, George; Kerr, Tricia; Salama, Ghada; Ahmed, Beena... more authors ... less authors ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        A substantial number of secondary school students are accepted into engineering schools without adequate exposure to key engineering based skills, such as analytical thinking, problem solving, critical thinking and design. ...
      • Thumbnail

        Characteristics, benefits, challenges, and socio-cultural factors of implementing pbl in qatar 

        Naji, Khalid K.; Al-Thani, Hessa H.; Al-Ali, Abdulla Khalid A M; Ebead, Usama Ali Ali; Du, Xiangyun ( Aalborg University , 2020 , Conference)
        While project-and/or problem-based learning has been implemented in higher education worldwide for several decades, both modes of PBL remain a new phenomenon in Qatar. Over the past few years, several research projects ...
      • Thumbnail

        Improving Reading: From Teacher Development to Student Reading 

        Reynolds, Dudley; Eslami, Zohreh; Cherif, Maha Ellili; Allen, Nancy; Al-Sabbagh, Samah ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2016 , Conference)
        On multiple international assessments of student learning including the IEA's TIMSS and the OECD's PISA, Qatar students have performed poorly on both reading and science when compared with international peers. To counter ...
      • Thumbnail

        Investigating the perceptions of social sciences teachers' practices in Qatari preschools 

        Al-Thani, Tamader Jassim ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2014 , Conference)
        This paper investigates the perceptions of social sciences teachers' practices in Qatari preschools and their relationship to child development in the four domains of development: social-emotional, physical, intellectual, ...
      • Thumbnail

        Managing Knowledge and Identity across the Boundary of Academic and Commercial Science 

        Rondeau, Kent; Dillon, Justin; Mansour, Nasser; Daniels, Jason ( Academic Conferences and Publishing International Limited , 2022 , Conference)
        In the last few decades, institutions of higher learning are being transformed from ivory towers to become engines of regional and national economic development and ‘knowledge businesses’ increasingly focused on producing ...
      • Thumbnail

        Reflections of scientific literacy team members related to use of reading strategies 

        Cherif Ellili, Maha; Allen, Nancy Jane; Al Sabbagh, Samah ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        The efficacy of reflection in improving teaching practices has long been recognized. Deconstructing reflective conversations provides a window into thinking; tracking changes in those conversations over time can reveal the ...
      • Thumbnail

        Using a PBL authoring tool to train teachers in designing an online PBL unit 

        Miao, Yongwu; Samaka, Mohammed; Wang, Disi; Ali, Zeyad; Romanowski, Michael H. ( Asia-Pacific Society for Computers in Education , 2014 , Conference)
        Problem-based learning (PBL) is proposed as one of the most well-known alternatives to subject-based learning in educating graduates to become independent workers, critical thinkers, problem solvers, lifelong learners, and ...
      • Thumbnail

        توظيف الخرائط الإلكترونية في التدريس التفاعلي لمناهج الجغرافيا بالمدارس المستقلة بقطر (رؤى وتطبيقات مقترحة) 

        Nosair, Mohamed Ragab ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        تعد الخرائط الإلكترونية منظومة تكنولوجية متكاملة تعبر عن حالة تطورية لأدوات الجيل الثاني للإنترنت، والتي تمثل منصة تعلم تفاعلية، تتسم قدراتها بالجاهزية والتوافر الدائم والحداثة والانتشار والمجانية والتفاعلية والإتاحة عبر ...
      • Thumbnail

        رؤية مستقبلية لرفع مستوى أداء طلاب المرحلة الابتدائية في الاختبارات الوطنية بدولة قطر 

        Fakhro, Aisha Ahmed; Almalki, BadriyaSaeed; Almutawah, Fatma Mhmed; Al-Akraf, Mubarka ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        The National Curricula Guidelines is considered the basis upon which the initiative of education reform in Qatar was built. These guidelines emphasize the student’s ability to learn, achieve and score well in the national ...
      • Thumbnail

        فاعلية استخدام التعليم المدمج لتنمية المهارات التدريسية للطالبات المعلمات بكلية التربية بجامعة قطر واتجاهاتهن نحوه 

        Abo El Rous, Adel Mouneer ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
        Teaching skills are the most important skills student teachers should master at The College of Education; because it will enable them to perform well when getting involved in the teaching process after graduating from the ...

        مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

        اتصل بنا
        اتصل بنا | جامعة قطر

         

         

        الصفحة الرئيسية

        أرسل عملك التابع لجامعة قطر

        تصفح

        محتويات مركز المجموعات الرقمية
          الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
        هذه المجموعة
          تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

        حسابي

        تسجيل الدخول

        عن المستودع الرقمي

        الرؤية والرسالة

        المساعدة

        إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

        مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

        اتصل بنا
        اتصل بنا | جامعة قطر