• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bias Assessment in Outcomes Research: The Role of Relative Versus Absolute Approaches

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1098301521002047-main.pdf (603.5Kb)
    التاريخ
    2021-05-19
    المؤلف
    Stone, Jennifer C.
    Gurunathan, Usha
    Aromataris, Edoardo
    Glass, Kathryn
    Tugwell, Peter
    Munn, Zachary
    Doi, Suhail A.R.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    ObjectivesBias assessment tools vary in content and detail, and the method used for assessment may produce different assessment results in a study if not carefully considered. Therefore, taking an approach to the assessment of studies that produces a similar result regardless of the tool used for assessment (tool independence) is important. MethodsA preexisting study that used 25 different quality scales was assessed to examine tool dependence of 2 common approaches to bias assessments—absolute value judgments (defined as the qualitative risk of bias judgment based on a threshold across studies) and relative ranks (defined as the relative probability toward bias of a study relative to the best assessed study). Agreement between each of the 25 scales and a composite scale (that includes all unique safeguards across all scales) was computed (using the intraclass correlation coefficient [ICC]; consistency). Tool dependence was considered present when the ICCs were inconsistent across the 25 scales for the same study. ResultsWe found that using relative ranks for tools with different numbers and types of items produced consistent results, with only small differences in the agreement for the various tools with the composite tool, whereas consistency (measured by the ICC) varied considerably when using absolute judgments. Inconsistency is problematic because it means that the assessment result is linked to the scale and not to the study. ConclusionsTool independence is an important attribute of a bias assessment tool. On the basis of this study, the use of relative ranks retains tool independence and therefore produces consistent ranks for the same study across tools.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1098301521002047
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jval.2021.02.011
    http://hdl.handle.net/10576/18496
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1913‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video