• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using Assessment Design Decision Framework in understanding the impact of rapid transition to remote education on student assessment in health-related colleges: A qualitative study.

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Using ADDF in understanding the impact of rapid transition to remote education.pdf (676.5Kb)
    التاريخ
    2021-07-09
    المؤلف
    Jaam, Myriam
    Nazar, Zachariah
    Rainkie, Daniel C
    Hassan, Diana Alsayed
    Hussain, Farhat Naz
    Kassab, Salah Eldin
    Agouni, Abdelali
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Maintaining integrity and validity with online assessment is a significant issue that is well documented. Overt policies encouraging educators to adopt e-Learning and implement digital services coupled with the dramatic change in the education system in response to the challenges posed by COVID-19, has furthered the demand for evidence-based approaches for the planning and delivery of assessments. This study employed the Assessment Design Decision Framework (ADDF), a theoretical model that considers key aspects of assessment design, to retrospectively investigate from a multi-stakeholder perspective the assessments implemented following the rapid transition to remote learning during the COVID-19 pandemic. One-to-one semi-structured interviews were conducted with faculty and students from the Colleges of Pharmacy, Medicine and Health Sciences. After inductive and deductive thematic analysis three major themes were identified. These reflected on the impact of sudden transition on assessment design and assessment plan; changing assessment environment; and faculty-student assessment related interactions which included feedback. The use of a comprehensive validated framework such as ADDF, to plan assessments can improve validity and credibility of assessments. The strengths of this study lie in the innovative adoption of the ADDF to evaluate assessment design decisions from both an educator and student perspective. Further, the data yielded from this study offers novel validation of the use of ADDF in circumstances necessitating rapid transition, and additionally identifies a need for greater emphasis to be attributed to the significance of timeliness of the various activities that are advocated within the framework.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0254444
    http://hdl.handle.net/10576/21402
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1427‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video