• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Shopping well-being: Is it just a matter of pleasure or doing the task? The role of shopper's gender and self-congruity

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    El Hedhli, Kamel
    Zourrig, Haithem
    Chebat, Jean-Charles
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Understanding how shopping experiences impact shoppers' well-being becomes one of the crucial issues for retailers. However, empirical research on that issue remains scarce. The current study endeavors to take an initial step towards identifying key antecedents as well as moderating conditions that explain how shopping experiences impact shoppers' well-being. Particularly, this study is the first to investigate the link between the concepts of shopping values and shopping well-being. More specifically, it investigates whether shopping well-being is more derived from hedonic or utilitarian values of shopping. The study also offers hypotheses regarding the potential moderating effects of shopper's gender and self-congruity in this newly established link. Investigating this link and some of its potential moderators is likely to contribute to the emerging research stream of shopping well-being. Further, the study investigates the effects of shopping well-being on key retailing outcomes, namely positive mall attitudes and word-of-mouth. Structural equation modeling is applied to data collected from shoppers in an urban North American shopping mall. The results show that hedonic value, but not utilitarian value, positively influences shopping well-being. Shopping well-being, in turn, positively influences both mall attitudes and positive word-of-mouth. Particularly, shopping well-being is a full mediator between hedonic value and mall attitudes as well as word-of-mouth. The results suggest a "shopping well-being biasing effect" in the link between utilitarian value and mall attitudes as well as word-of-mouth. Neither shopper's gender nor shopper's self-congruity are moderators. The study also discusses the theoretical and managerial implications of the findings as well as its limitations and directions for future research. 2016 Elsevier Ltd.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.03.002
    http://hdl.handle.net/10576/22421
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎768‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video