• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An Interventional Call-Back Service to Improve Appropriate Use of Antibiotics in Community Pharmacies

    Thumbnail
    عرض / فتح
    antibiotics-10-00986 (1).pdf (240.6Kb)
    التاريخ
    2021-08-16
    المؤلف
    Paravattil, Bridget
    Zolezzi, Monica
    Nasr, Ziad
    Benkhadra, Maria
    Alasmar, May
    Hussein, Sara
    Maklad, Aya
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Pharmacists play a key role in tackling antibiotic misuse through counseling and education of patients and healthcare providers. The study aim is to evaluate the appropriateness of antibiotic prescriptions in community pharmacy settings while implementing an interventional call-back service to assess adherence and symptom resolution among patients prescribed an antibiotic. Patients were recruited by community pharmacists who were assigned to either the call-back, structured counseling, or standard care arms. Patients in the call-back group received intensive antibiotic counseling and a phone call from the study pharmacist 3 to 5 days after antibiotic initiation. The counseling arm patients received intensive antibiotic counseling from the study pharmacist while patients in the standard care arm received routine care. Antibiotic adherence rates among the standard care ( = 25), counseling ( = 29), and call-back ( = 26) groups were 64%, 86.2%, and 88.5%, respectively (X2 = 5.862, = 0.053). Symptom severity scores after completion of antibiotic treatment among all groups were rated as excellent. Twenty-nine percent of the outpatient antibiotic prescriptions were deemed as inappropriate. A pharmacist call-back service is a simple and inexpensive intervention which can effectively identify opportunities for improving appropriate antibiotic use, particularly with respect to adherence.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/antibiotics10080986
    http://hdl.handle.net/10576/23073
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video