• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Transit‐Oriented Development in Doha: The Case of the Al Sadd Neighborhood and Hamad Hospital Metro Station

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main article (6.578Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Nafi, Sara
    Furlan, Raffaello
    Grosvald, Michael
    Al-Matwi, Rashid
    Marthya, Khalida Lifam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Over the last two decades, transit‐oriented development (TOD) has been widely implemented as an integrated strategy to enhance urban livability. Doha, the capital of the State of Qatar, has faced urban challenges such as excessive reliance on private vehicles, absence of a well‐established public transportation system, and issues with integration of last‐mile connectivity. This research study explores Al Sadd, a mixed‐use neighborhood in Doha, in order to investigate key factors to be addressed for enhancing urban livability within this neighborhood. These factors were analyzed through a combination of qualitative and quantitative methods incorporating: (1) a literature review focusing on sustainability, smart growth, and transit‐oriented development; (2) data collection and analysis utilizing oral and visual data from the Qatari Ministry of Municipality and Environment (MME), Qatar Rail, and private engineering and consulting companies; and (3) analytical and applied study through site analysis, observation, photographs, and field notes. A regeneration master plan for the study area proposes the creation of avenues for urban interaction through the introduction of community open spaces, pedestrian‐friendly streets, and other measures promoting city compactness. The outcome of this research study illustrates how the enactment of a TOD model can lead to smart growth and eco‐friendly urban living by emphasizing TOD principles which promote a pedestrian‐oriented neighborhood.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/designs5040061
    http://hdl.handle.net/10576/26137
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎877‎ items ]
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎121‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video